Saturday, November 14, 2009

När jag vill virka/sticka istället för att städa

Vet ni vad jag gör då? Jo, då alternerar jag.

Först så bestämmer jag mig för att jag ska städa lite. Och med lite menar jag lite. Jag kanske tömmer eller fyller diskmaskinen; eller diskar två kastruller; eller sätter på en tvättmaskin; eller hänger upp halva tvätten på tork. Ni fattar vad jag menar?
Och när jag har gjort det, så går jag och virkar/stickar en stund - för att sen gå tillbaka och diska lite till eller hänga upp resten av tvätten. Eller varför inte läsa lite i en bok?

Visserligen gör det att städningen tar ganska lång tid, men jag får ju virka/sticka/brodera/pyssla/läsa/blogga också. För att det ska gå lite fortare kan jag ju alltid ropa på Ninni och Ida att göra någonting :-) De kommer att bli vansinniga när de läser det här.

Nu 9.06:
- städar mitt pysselrum
- sätter på tvättmaskinen
- virkar på Sarah Londons christmas mystery. Jag har bestämt mig för att virka 66 maskor och sen göra någonting annat.

PS: Har jag sagt att jag fuskar också? Ibland kan jag städa i 5 minuter och virka i 15 ;-) Och sen börjar ju hockey:n och då kan jag ju inte städa alls, då måste jag bara pyssla.

No comments: