Saturday, November 14, 2009

Inspirerad av bloggdrottningen

... så bakar jag nu matbröd. Jag är dock inte lika modig som bloggdrottningen, så vi har köpt färdig mixat franskbrödmjöl mix. Tillsätt bara vatten och jäst.
Under tiden som jag fixade med brödet, så fick Ninni stryka tyg. Jag blev sugen på att sy en löpare enligt ett mönster som fanns i en tidning jag köpte förra månaden. Nu hittar jag inte tidningen, så inspirationen får bli från Tildas friends. Hela hennes blogg är inspirerande, men om ni tittar på inlägg från 3 november så ser ni inspirationen till dukarna.

Krisse ringde nyss. Jag skulle ha hämtat henne i natt, men nu behöver jag inte göra det. Sen berättade hon att jag och Tobbe är välkomna att äta på Kronas kök någon kväll. Det blir vi bjudna på. Visst är det snällt!

No comments: