Saturday, November 21, 2009

Författarsignerade böcker

En bok om dagens blogg har hon ett bra inlägg idag.
Bland deltagare i Pocket & pyssel och pocket & prassel har det debatterats en del på sistone. Somliga är odelat positiva, andra har negativa erfarenheter och är inte särskilt nöjda.

Jag var ju med för första gången och har tyckt det varit kul. Det är alltid kul att få ett överraskningspaket och nervöst att skicka paket eftersom man inte vet vad mottagaren tycker om det. Jag har haft tur som har haft trevliga byteskompisar som skriver trevligt om det de har fått. Själv missade jag ju att publicera ett inlägg om mottagandet och det kan jag tycka var tråkigt och pinsamt. Som tur är blev jag påmind ...

En bok om dagen skrev: Jag tar inte åt mig personligen av det här med att folk skickar begagnade böcker med tefläckar och knöliga omslag, författarsignerade böcker, ...

Jag känner mig träffad när det gäller författarsignerade böcker eftersom jag har skickat sådana. Så jag vill bara förtydliga. Jag skickade inte dessa böcker för att tävla, utan tyckte det var kul att göra detta eftersom vi hade författarcafé så att det passade in på detta.

Har ingen aning om varför jag känner mig tvungen att förklara, men nu har jag i alla fall gjort det ;-)

1 comment:

svartanova said...

Jag är hemskt glad att ha haft turen som har haft dig som vän, och fått de signerade böckerna. Dessutom vill jag tacka dig för att ha fått igång min inspiration för mormorsrutor igen, igår hann jag med att göra de två minsta och nästan den största klar. Det återstår att se om jag lir färdig med adventskalendern före jul. Har du gjort färdigt din???

Trevlig lördag!