Friday, November 6, 2009

Hurra för internet och annat kuligt ;-)

Vilken tur att internet och google finns. Fick nyss sms från en dotter som undrar om vinylhandskar innehåller latex. Svaret hittar man hos FASS där det står:

"Patienter som är känsliga för latex skall använda vinylhandskar isf latexhandskar. Dessa vinylhandskar skall då inte vara pudrade på insidan."

Idag jobbar jag hemifrån på förmiddagen. Jag ska bokprata på Kvarnbackaskolan nu på tisdag och behöver läsa en del böcker.

Nu kl. 10 har jag läst följande:

Nilsson, Per: Aldrig mer Milena
Nilsson, Per: För alltid Milena
Gahrton: Spöket i rum nr 13

De ringde från verkstan idag. Fläkten har nämligen gått sönder i bilen, vilket betyder att jag inte får någon värme i bilen, samt att vindrutan immar igen inifrån. Tack och lov bara i början när jag kör, för sen reglerar sig temperaturen med yttertemperaturen och det blir kallt inne också.
Det finns ingen fläkt i Sverige och den kommer inte förrän den 20 november. Det var inte riktigt sant. Fläkten som finns i Sverige är original och dubbelt så dyr ... Så nu väntar jag till den 20 november.

Systern, som enligt egen utsago, inte längre har något liv är uppe vid slussen i Stockholm för att fota något stort som ska ta sig igenom slussen. Vi får säkert se bilder. Hon hade problem med kameran, eftersom hon lyckats ställa in den på fördröjd bildtagning och inte fick bort det.

Vad finns det mer att förtälja:
- Läser A prioritaire och tycker mer och mer att det är en bok som man borde diskutera med andra för att höra hur de uppfattar det som händer.
- Virkar dukar på högvarv.
- Har stickat klart en duk av två.
- På söndag ska jag till Enköping för att scrappa hela dagen.
- Ida ska prao på Kvarnbackaskolan nästa vecka. Hon ska vara med förskoleklassen hela dagen.
- Har ni sett att Ida har skaffat en blogg?
- Idag öppnar Kronas kök/restaurang i Trosa där Krisse ska jobba. Jag fick åka och hämta henne igår när hon slutade vid 10.30 för Tobbe var fortfarande i Söderköping.
- Krisse klagar på min blogg. Dels skriver jag för sällan (och det ska komma från henne) och dels så är det mest bilder. Är det här bättre?

No comments: