Sunday, February 24, 2008

Lördag - Saturday

Vilken härlig lördag jag har haft. Först tog jag en promenad så att jag skulle ha en chans att komma upp i över 10.000 steg idag.
Sen åkte vi hem till mamma som tyvärr inte var hemma för att scrappa tillsammans med mina syrror. Det blev en del scrappande på de fem och en halv timme som jag var där.

Jag har världens bästa dotter. Vi var bjudna hem till henne på middag och att se Melodifestivalen där. Vilken god mat! Först bjöds vi på bål med laxsnittar. De var så goda så att man hade kunnat äta sig mätt bara på dem. Till varmrätt var det ugnsrostade grönsaker och potatisar med fläskkotlett ? med kantareller. Mmmm .... Och som om man inte var tillräckligt mätt ändå så hade hon gjort efterrätt.

Under kvällen började jag sticka på mina strumpoor för februari för Sockamania. De ska vara klara innan mars så nu får jag sticka så stickorna glöder.

What a wonderful Saturday I have had. First I took a walk, because I knew that without it I would not get up to over 10.000 steps today.
Then we drove to my mothers place to scrapbook. She was not home but I was going to meet my sisters there and we got a few layouts done in the five and a half hour we were there.


I have the worlds best daughter. She had invited us to dinner and to be there over Melodifestivalen. When we got there we got a drink and salmon entrees. Wonderful, I could have eaten myself full only on these. Then we got pork and roasted potatoes and carrots together with mushrooms. So good ...
And if that wasn't enough she had made dessert too ...

I have begun on my february socks for Sockamania. They are supposed to be finished in February so I have to knit fast ...

No comments: