Wednesday, January 25, 2012

Så sjukt kär av Mårten Melin

Den här boken hade jag med i mitt bokprat - men som ljudbok med ett annat omslag.
Den är 8 minuter lång och jag lyssnade på den tillsammans med Ninni när vi åkte ner till Gnesta igår.
Lyssnandet visade att boken var en mellanåldersbok, inte för högstadiet - men jag hade den med i alla fall. Med försäljnigsargumentet "Den är 8 minuter lång".
Den handlar om Måns som är helt sjukt kär i Emma, hur han bjuder ut henne på bio - men blir sjuk och inte kan gå på bio

För mellanåldern så är det en helt ok bok om att vara kär och inte våga fråga om man ska göra någonting tillsammans, om våndan ... Men för högstadiet? Jag vet inte om språket/tonen håller för högstadiet - men samtidigt är ju eleverna så vitt skilda i sin utveckling.

No comments: