Tuesday, January 10, 2012

Halsduk och mat

Stickat en till halsduk. Den här har jag hållit på med i över en månad, även om den är ganska enkel. När jag såg den uppstickad så tyckte jag den var jättesnygg - men den var oerhört tråkig att sticka. Det går fort, men man måste hela tiden titta på vad man gör. Dum som jag var så köpte jag två nystan. Hade jag stickat en först, så hade jag aldrig köpt ett nystan till - så tråkigt tyckte jag det var.

Under 2012 så har jag lyckats ta en promenad varje dag. Men jag har även lyckats med att äta hemlagad mat varje dag - något jag är mer stolt över.
Ovan ser ni hemgjorda biffar på hjort- och nötfärs. Den färgglada pastan är från Italien. Jättegott.
Hemgjort pizza, gjord på köttfärslimpan som blev över. Jättegott det med.
Sen vi började med matlagning här hemma så har vi ätit så mycket god mat - och ändå har jag gått ner i vikt. Hurra!

No comments: