Thursday, April 10, 2008

Hemlis-mars - Secret swap from March

Det här är ett paket från min hemliskompis från Stickamera. Jag tror
faktiskt att jag vet vem du är. Jag hittade en blog när jag var ute och
surfade och det kändes bara som om det måste vara du. Nu har jag glömt vad
det var någonstans, men någonstans ute i cyberrymden fanns du.

Garnet är perfekt. Det är så rätt för mig. Jag tror att det ska bli en sjal,
måste bara kolla om det räcker med dessa två nystan. Jag har en favoritsjal
som är stickad med svart mohair och sen har jag ett likande garn som har
följt med det svarta mohairet när jag stickade en trekantssjal. Trots att
jag har stickat flera sjalar sen dess så är det här min favorit och garnet
du skickade skulle passa perfekt.

Boken "Kladdkakor" kan man väl inte säga annat än mmmmmm.... om. Receptet
med chokladbollskakan känns som ett måste.

Vad gillar ni trasslet med ullen? Det är dreadslockar. Först tänkte jag
uh-um, passar säkert Ninni och Ida.
Men nu har jag testat dem själv och måste säga - VILL HA!!! De var ju bara
så läckra.
På bilden har jag satt på alla och det är nog lite för mycket. Men att ha
två på varsin sida är nog helt ok. Det blev ju bara så bra.

English:
This is a parcel from my swappartner at stickamera. I think I know who you
are. I happened to find a blog when I was surfing and it just felt like YOUR
blog. Now I don't remember where I found it, but you are somewhere out
there.

The yarn is perfect. It is so ME. I think I will knit a shawl. I have made a
shawl using black mohair and this type of yarn before and it is my favourite
shawl. I will just have to see if two balls are enough.

The book with cake recipes is just perfect. You can only say mmmmm... There
is one particular recipe I am going to try out.

What do you like the photo with the wool? It is dreadlocks made by wool, and
my first thought was uh-um. Maybe Ida and Ninni would like to wear them. But
then I tried them on myself and they are just lovely. As you can see on the
photo. Maybe it is too much to have all of them at the same time, but maybe
one on each side would be enough. To my surprise I really like them myself.

No comments: