Monday, December 28, 2009

Stand-up psycho av Hans Carstensen

Vilken märklig bok.

Den handlar om våren 2008 då stand-up comedy blir stort i Sverige. Två komiker pryder löpsedlarna, Björn Gustafsson och Kajsa Andersson. Den senare gör skandal med sin brutala humor, men som plötsligt försvinner. Boken är den sanna historien om vad som egentligen hände med Kajsa Andersson.

Den är skriven så att jag hela tiden undrar om jag missade den här stora nyheten. Är det på riktigt eller inte?

För mig tog det halva boken innan jag riktigt kom in i den. Ett tag tyckte jag den var oerhört jobbig, för man visste att Måns (berättaren och Kajsas kompis) gjorde det jobbigt för sig själv och skulle åka fast - men när man väl kom över det så blev boken en sträckläsning.

Vill du veta mer om författaren - kolla hans hemsida.

No comments: