Sunday, December 20, 2009

Endast Hanna är vaken ... Only Hanna is awake

Nu börjar det bli oerhört bråttom. Det är snart julafton och jag är inte klar med mina julklappar. Tänk att jag trodde jag var ute i oerhört god tid. Det var jag också, för jag köpte garn redan i oktober. Missen var att jag inte började sticka då - utan nu. Igår blev jag i alla fall klar med två saker. Det är bara runt 20 saker till som ska virkas, stickas och sys. Inte blev det enklare av att Ida kom och berättade att hon ville ge en sån mössa som jag stickat till henne, till en av hennes kompisar i julklapp. Sånt kan man ju bara inte motstå, tänk att ungen vill ge något hemstickat till en av sina kompisar.

I am getting into a hurry. It is soon Christmas Eve and I am not ready with my Christmas presents. I can't believe how I could imagine being out in good time this year. Well, I was, because I bought yarn in October. The mistake was to not start knitting then, but wait until now. Yesterday I finished two items. I still have 20 more to knit, sew and crochet.
My plan did not benefit from the fact that my daughter came and told me that she wanted me to knit a hat for a friend. She wants to give her that as a Christmas presents. So of course, I have to knit her a hat. Isn't that a great compliment, that your daughter wants to give something homeknitted to a friend as a present?

No comments: