Tuesday, June 16, 2009

Steinerhögskolan och Stjärnhovs bibliotek

Vet ni vad? Jag har sökt en utbildning på Steinerhögskolan i Järna.

Egentligen vill jag gå den som heter läketerapi och socialterapi, men jag tror inte dem tycker jag är behörig. Så jag sökte den, samt antroposofi/waldorfpedagogik på deltid i 2 år.

Läketerapi och socialterapiutbildningen syftar till att utveckla en allsidig förmåga att kunna utföra självständiga arbetsuppgifter i vård av människor med psykiska funktionshinder. Den bildar också en gedigen grund för pedagogiska uppgifter. Under utbildningen arbetar den studerande i en läkepedagogisk eller socialterapeutisk verksamhet. De tre första åren hålls kurser en dag i veckan. Det avslutande två åren utgörs av enveckorsblock en gång/månad - sammanlagt 16 stycken under dessa två år.En grundkurs med pedagogisk inriktning på halvfart för dig som vill veta mera om antroposofi, waldorfpedagogik och andra antroposofiskt inspirerade verksamheter.

I höst ska Tetta vara tjänstledig, vilket från och med igår innebär att jag ska vara på biblioteket i Kvarnbackaskolan från och med hösten. Det ska bli jätteroligt att få arbeta på ett skolbibliotek. Det kanske ger mig chansen att komma närmare barn än vad jag har på biblioteket i Gnesta.

No comments: