Monday, August 13, 2007

Äntligen...

... är jag hemma och har börjat med MS3.
Råkade ut för problem direkt. Det står så här i instruktionerna: om man aldrig har stickat spetsstickning så ska ´man kanske inte börja med denna sjal.
Jag har aldrig stickat spets, så vi får väl se hur det kommer att gå.

Nästa aber: pärlorna. Insåg ganska snart, dvs vid andra pärlan att jag inte har så liten virknål så nu stickar jag utan pärlor.

Och trots att jag tycker att diagrammet är begripligt, så fick jag inte till det. Men någon vänlig själ har gjort skrivna instruktioner och jag följer dessa istället. Är redan på rad 10. Första ledtråden är på 99 varv ;-)

På söndag morgon åker i en liten kryssning till Åbo.

1 comment:

sussu said...

Låter avancerat det där... Nu har vi anländit till Malta, skönt... Vi jobbar från mån-fre 08-17 ifall inte ägaren/gästerna är här. Då städar vi jätte noga, tvättar allas lakan o kläder o stryker, dom anställda är rätt bortskämda här av oss när det gäller det, fixar o grejar, polerar silver, tvättar glas/porslin (si sådär 350 glas ombord) och när allt är gjort så börjar vi om igen *suck* haha.. inte så stimulerande jobb, så jag tog med mig svenska böcker att läsa o massa sudoku...