Sunday, December 14, 2008

Yrke idag???

När jag skulle välja gymnasium på hedenhöstid så tyckte jag inte det fanns någonting som verkade kul. Vi fick en bok med alla olika linjer och den läste jag från pärm till pärm. Fanns ingenting som jag tyckte verkade vettigt att syssla med när jag blev stor. Så blev det som det blev, fordonsteknik med tanken att bli flygplansmekaniker.

Nu är det Ninnis tur att välja gymnasium och det finns ju hur mycket som helst man kan bli. Tänk om man kunde välja idag - då skulle jag välja helt annorlunda.

Jag skulle satsa på språk: italienska och spanska. Sen skulle jag spela fotboll, hockey och innebandy för att lära mig förstå spelet, taktiken, få in känslan ... Och sen skulle jag gå en journalistutbildning för att bli sportjournalist.

Fast ska jag vara ärlig vet jag ännu inte vad jag vill bli när jag blir stor :-) Det växlar fortfarande. Undrar om jag hinner med att bestämma mig innan jag går i pension.

Den 20 januari ska Ninni och jag åka till Hällefors för att titta på en utbildning hon är intresserad av.

No comments: