Thursday, December 18, 2008

Tisdagsklubben

… klarar inte av att vara ifrån varandra. Vi hade bestämt att sista scrappen före jul skulle vara den 9 december. Men när den dagen kommer så fattar ingen vad vi tänkte på, ska vi sluta nu??? Julafton är ju inte förrän den 24 dec, det är ju gott om tid. Så vi ska träffas ikväll. Japp, det är en torsdag – men tisdag var dum för flera av oss och vi är ju alla flexibla kvinnor.

Är jättesugen på att scrappa. Mina bilder kom från ifolor idag och jag blev jätteglad – tills jag insåg att man har delat upp försändelsen. Idag kom de vanliga bilderna, men de jag har förstorat till 20x har ännu inte kommit och jag som ska göra julklappar av dem. Det blir julklappar till min mamma, Krisse och Tobbe, samt Sussu och Steven. Hoppas de kommer imorgon så jag hinner börja.

 

Idag har jag haft det körigt. Det är tur att man har esmester!

Först till tandläkaren med Ida – inga hål!
Sen till jobbet. Ing-Marie slutar snart och idag firade vi av henne. Alla hade köpt varsin present som vi gav till henne. Det tycker jag är en bra tradition och det blir personligt också. Blev lite bestört, jag trodde hon skulle få från enheten också – men det kanske kommer senare.
Sen iväg till Södertälje. Jag hade tid för bilbesiktning 11.35 men innan dess hann jag handla lite på Rusta och Jula. Äntligen är jag igång med mitt julklappsköpande.
Sen till Trosa för att träffa Krisse. Bjöd henne på lunch och sen åkte vi vidare till Tre bönor. Det är cafet vid Trossen där hon jobbar extra. De har en massa konstiga biskvisorter: saffrans-, blåbärs-, päron o cognac-, pepparkake- och polkagrisbiskvi. Jag köpte hem och nu på eftermiddagen har vi provsmakat. Det var inget som var så där riktigt gott!

Sen till Gnesta. Slängde grejer på återvinningsstationen och nu är jag hemma. Om 30 min är det dags att börja flänga igen. Ska åka till Gnesta för att lämna av Ida. Hon har julavslutning med skolan och själv ska jag scrappa.
Hem kommer jag ca 22.
Imorgon blir inte ett dugg bättre. Ska till Västerås för att hämta hem Pelle.

3 comments:

Kristin / Krisse said...

TVÅ BÖNOR; TVÅ BÖNOR; TVÅ BÖNOR!!!!!!!!! :P

Anonymous said...

I think I come to the right place, because for a long time do not see such a good thing the!

Anonymous said...

Although there are differences in content, but I still want you to establish Links, I do not know how you advice!
Cargo Net