Tuesday, September 11, 2007

Visst är det tråkigt ...

... när man inte hinner med.

Igår var det alldeles för mycket på jobbet och sen började det regna, så jag hann bara inte ta min promenad. Dessutom fick jag in mitt nya golv och var tvungen att göra i ordning i köket så att vi kunde få tillbaka alla möblerna.

Idag har jag varit i Eskilstuna på ett heldagsseminarium om Läslust i Sörmland. Det handlar om att starta läsacirklar på bibliotek. Jätteintressant, men direkt från Eskilstuna till Gnesta för att jobba till 19. Sen ska jag hem, äta mat och stupa i säng. Hur ska jag ens komma upp i 5000 steg? Är just nu uppe i 3139. Får väl se det som är positivt, dvs åt ingen ostfralla i morse och åt ingen friterad banan med glass och grädde !! efter maten.

Igår kom jag upp i strax över 5000 steg.

2 comments:

Minna och Töserna said...

Jamen, ibland så är det hopplöst att hinna med... jag förstår om du inte hinnar med alla steg alla dagar, du jobbar ju ändå, det gör ju inte jag...

Projekt: Promenad said...

Det är bara jag som tittar in och ropar "heja! heja"!

Eva