Wednesday, September 5, 2007

Planering, moppar och älgar

Vad är det för ide att planera när man ska promenera när det ändå inte fungerar? Jag hade planerat att ta en promenad med Ninni samtidigt som Ida tränade. Men det ösregnade så det blev inget promenerande. Tack och lov att jag ändå gick fram och tillbaka till Tvålfabriken, så jag kom upp i lite steg.

Hanna: 7279
Ninni: 7400
Ida: 10831

Blev tvungen att åka och hämta Pelle igår. Han skulle åka ner till Jozzan för att hämta sin mobil, men ringde mig senare och börjar så här: Du kommer inte att gilla det här.
En älg hoppade upp på vägen, så han var tvungen att väja. tack och lov åkte han bara 15-20 km/tim just då, för strax innan hade en hare sprungit framför honom. Han var oskadd, men inte moppen. Det blir till att ringa Trygg-Hansa.
Moppen är något repig, men kicken och elstarten har lossnat och kanske är det något mer - vad vet jag?
Nåja, sonen är ok. Han var något chockad och darrig igår, men inga fysiska skador.

No comments: