Wednesday, September 5, 2007

5 september

Jag har gjort mig ett litet delmål med tillhörande belöning.
Jag ska försöka gå ner 5 kg till den 17 oktober, för då åker jag till London med Annica. Även om jag inte lyckats gå ner 5 kg, så åker jag till London eftersom biljetten är beställd. Vet inte riktigt hur det kommer att motivera mig att gå ner, eftersom jag ändå åker, men vi får väl se.

Kan inte riktigt bestämma mig hur jag mår idag? Känner mig inte riktigt kurant, lite febrig och ont i magen. Kan inte bestämma mig för om det är tillräckligt för att vara hemma, allt är så diffust.

Jag har börjat läsa Allt går sönder av Chinua Achebe. Den boken är en av de nya moderna klassikerna i serien "Alla tiders klassiker". Det tog ett tag att komma in i boken, men just nu gillar jag den bättre än boken av Gabriel Garcia Marquez som jag läste senast.

Träffade Agneta igår för att diskutera min recension om boken "Ansiktet" av Dean Koontz. Jag hade missat att korr-läsa den som utskrift. Det är inte alls samma sak som att korrläsa en text på nätet, så det ska jag göra för att hitta småfelen, men sen gav hon mig två saker att förbättra.
Jag skrev om Stephen Kings "litterära" böcker och hon ville jag skulle utveckla vilka böcker det var och varför. Jag skrev också om att Dean Koontz nästan alltid använde sig av barn i sin text och hon ville jag skulle utveckla vad det hade för betydelse för boken och uppbyggnaden av skräck.

Så det ska jag göra.

2 comments:

Minna och Töserna said...

DET fixar du!!! jag har gått ner 900gram... har du mätt midja och stuss? Det är glädje mått efter ett tag, även ifall man inte gå ner så mycket i vikt alla gånger så är de måtten som går ner ;-) Om du inte har gjort det, så gör det! Kram Minna
ps: krya på dig och kämpa vidare...

Freja said...

Du kan väl hitta på något att göra eller handla som du bara får göra om du gått ner dina kilon så kanske du blir mer motiverad.

Nu har jag börjat läsa boken jag fick av dig och jag gillar den. Frågorna lämnade jag dock hemma så de får jag ta näsat vecka.

Föresten så har jag utmanat dig och det skulle vara kul om du antog den. http://blogg.aftonbladet.se/4940/perma/532158