Thursday, March 22, 2007

21 mars

Hej,

Idag har jag varit i Stockholm hela dagen. Först var Tetta och jag på ett DOFF-seminarium. Vi fick lyssna på den superintressanta Fanny Ambjörnsson som pratade om sin avhandling och om S och BF-tjejer. Sen god lunch på Indian Curry house, följt av föreläsning om en ny bok som handlar om kunskapsöversikt över barnbiblioteksfrågor, information om nya symboler och beteckningar av SAB-systemet (för barn) och sist om rap med Johanna Hellsing.
Det var en kunskapsrik dag och samtidigt lyckades både jag och Tetta sticka en del. Hon på sin sjal och jag på mina STR strumpor, som btw var helt fel stickning att ta med sig. Gjorde fel på ett ställe, när det kom till flätorna, så jag fick repa upp en del. Nu har jag gjort halva flätan och det går bra, däremot blir strumpan för lång i foten - men ALDRIG att jag repar upp utan nu får den bli lite för lång. Däremot slipper jag problemet som många har, att den blir för tajt i foten och inte går på alls. Mina passar!!!

Därefter hade både Tetta och jag bestämt att vi stannar kvar och går runt i Stockholm. Vi delade på oss och jag gick till Söder för att besöka följande butiker: Skapa hobby, Marias garn och KnitLab. Japp - det blev handlat på alla ställen.

Skapa Hobby: papper, stämplar, pennor och brads.
Marias garn: två mönster med pulsvärmare och garn till dessa, samt pärlor till den ena.
KnitLab: garn till Bobbi bear som Tove gjort reklam för på sin blog. Jag köpte grönt garn till den.
Och eftersom vissa personer läser denna blog så tänker jag inte skriva varför jag köpte detta. Tji fick du Minna.

Stockholm är en rolig stad att gå i - man hittar så mycket konstigt. Snö runt slottet för en skidtävling, julgranskulor i en lyktstolpe och en stolpe med pulsvärmare!!!













Det blev en promenad också. 45 minuter och 3 km räknar jag med att det blev.

Bilder kommer senare - ikväll ska jag iväg och scrappa - bara jag får ut lite bilder. Lyckades inte skriva ut på cdskiva igår, så jag kunde inte få några utskrifter. Hoppas kunna göra det idag och att jag ska kunna skriva ut i Gnesta. Hoppas, hoppas, hoppas....

No comments: