Thursday, March 22, 2007

20 mars

Hej,

Idag åkte Ninni, Ida och jag till Mias quiltbod i Surahammar. För mig är det en liten oas - Mia hjälper mina barn att sy och jag kan sy själv. Tyvärr lyckas jag inte helt stänga av öronen och blir ibland stressad av barnens beteende, men jag har bara mig själv att skylla. Mia är super ...
Så vad sydde vi då? Jo, jag tyckte att barnen skulle sy någonting som blev repetativt så dom fick sy varsin löpare och välja färger själva. Bilder kommer, men vilka färgval. Idas går i svart och silver och Ninnis i klara häftiga färger. Själv sydde jag en löpare med stjärnor och så på Minnas löpare i gult och grönt. Jag hade tagit med mig den, för jag visste att barnen skulle behöva mycket hjälp och tänkte att när jag fastnar på stjärnlöparen så kunde jag fortsätta med Minnas löpare istället för att bara sitta och vänta.

Vi hann inte bli riktigt klara, för jag hade en deadline. Skulle lämna in min symaskin hos Majlie på Symaskinscenter för service. Jag hann - med fem minuter till godo.

Kolla här för att se hur det ser ut på Mias hemsida med bilderna och hennes underbara kommentarer om flickorna.
Det var en trevlig dag!

1 comment:

Minna och Töserna said...

ooooooooooohhhhhhhhhhhhhh vad snygga de blir....