Sunday, March 18, 2007

17 mars

Idag så har vi "Gör ditt eget halsband" på biblioteket. Jag, Krisse och Ida skulle i alla fall dit och på vägen ner fick jag tvärnita. Årets första trana!!!
(Today we have "Make your own necklace at the library". I had enrolled myself, Krisse and Ida. On our way down to the library I had to stop the car to photograph this years first crane.

Det var jätteroligt att göra halsband. Jag visar tre av dom vi gjorde. Det vita (i verkligheten är organzan blå) har Ida gjort och de andra hänger på min hals. ( We had a great time making necklacese and the white one (although it is blue is made by Ida. The others are made by me)



Enligt Mia Törnblom, som skrivit om självkänsla ska man skriva upp tre bra saker om sig sjläv varje dag. Jag skulle idag ha kunnit skriva att jag tog en promenad fast jag var trött. Gick ner till Långsjön (hoppas fotot kan visa att det blåste, men var soligt) och sen hem via skogen så jag kom hem liksom bakvägen. Var ute 49 min och stegräknaren visade på 3.6 km. Jag är fortfarande småsjuk så jag orkar inte gå så fort.


(According to Mia Törnblom, who writes about self esteem you should write three good things about yourself every day in a diary. today I could have written that I took a walk even if I was tired. I walked down to the lake (and I hope the photo can show that it was sunny but windy) and then home via the forest so I came on the back of the house. I walked for 4 min and the pedometer showed 3.6 km. i am still not well, so I don't have the energy to walk fast or long).



Blir man inte lite nyfiken när man hittar en brunnen stubbe så här mitt i skogen? Undrar vad som har hänt?

(I get a little curious when I find a tree like this in the forest? Wonder what has happened?Äntligen hade jag tid att börja med Minnas löpare. Hon har valt två tygpaket och jag började med det lilafärgade. Det ser mer blått ut på fotot än det är. ( Finally got around to start on Minnas table runner. She has chosen two color schemes and I began with the lilac, that looks like bluish on the photo. )
Så här långt har jag nu hunnit på det. Nu ska jag bara tvätta bakstyckstyget i maskin, så att det inte krymper när man tvättar själva löparen. Foppa och sudden ville vara med på bild. Det ni ser på bilden är förspel till en liten lekstund. Man kan nästan se Foppa tänka: Ska du jaga mig eller inte?
(This is how far I got on it. Now I have to wash the cloth that goes on the backside of the runner, so it doesn't shrink when you wash the runner. Foppa and Sudden wanted to be on the photo too. What you see on the picture is foreplay to their playtime. You can see Foppa thinking: are you going to chase me or not?)

1 comment:

Minna och Töserna said...

Heja Hanna!!! Bra att du börjat med mina dukar... *skrattar* det är ingen brådska! / minnalainen