Tuesday, April 3, 2007

Hemlis-svaren

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag tror att jag faktiskt är allätare. Jag stickar mycket och använder mig av allt. Alltid kan det bli barbiekläder om man inte hittar på något annat. Just nu så stickar jag mest sockor.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Grönt och röd/svartmelerat.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Det beror ju lite på vad det ska användas till. Skulle inte sätta på mig rosa - den åldern är förbi för mig.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Eftersom jag stickar strumpor för närvarande så är det mycket strumpstickor. Rundstickor är jag inte förtjust i. Däremot spelar det ingen roll vilket material dom är gjorda i.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jättelänge - anser mig som mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te?
Både ock. Är väldigt förtjust i olika sorters gröna teer.

7. Är du allergisk mot något?
Tomatplantor, så det hoppas jag att du inte skickar ;-)

8. Vilken slags musik tycker du om?
Jag är ingen musikmänniska, lyssnar på radiokanaler med både musik och prat ;-). Jag gillar Orup, Nanne, Cher - gärn högljutt så att man kan skråla med.

9. Favoritgodis?
Lakrits.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Ja till allt. Finns snart ingenting jag inte har provat känns det som.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Strumpor, sjalar, barbiekläder. Det ska gå relativt fort annars så tröttnar jag.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Simply knitting.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Ännu mer strumpor ;-)

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Japp. Måste mäta när jag kommer hem.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Japp. Jag har ännu inte stickat med pärlor, men har köpt materialet.

16. Stickar du sockor?
Definitivt. Är med i Socks that rock-klubben.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Jag är en 36a, men får mäta mer noggrannt när jag kommer hem.

18. När fyller du år?
20 okt.

19. Stickar du med pärlor?
Snart så.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare - gillar bl.a. Michael Connelly, Jonathan Deaver, Jonathan Kellerman, Val McDermid, läser mycket fantasy.

Ha det bra

No comments: