Monday, April 23, 2007

23 april

Nu är det action på Strömmentorget. PRO har stormöte, en protest mot skatter och försämringen av pensionerna. Mycket folk har kommit, trots att vädret är så dåligt.

Jag har spenderat morgonen med att göra ett framträdande i powerpoint, samt anteckningar så att jag kan köra en presentation till lärare om talböcker och daisy. Lotta och jag ska framföra det kl. 15.

Köpte en ny gadget. Veckans klipp på Datorbutik.com är en Palm Tungsten T2 för 995 kr.

Nu, kl. 13.05 sitter jag i disken. Idag är det världsbokdagen så vi säljer ut gamla böcker och tidningar. Vi har fått in ca 200 kr på första timmen (tar 5 kr/st).
Sen så sitter jag och över på mitt framförande om talböcker. Känns jätteförvirrat som vanligt, men jag vet att när jag väl börjar prata så sitter det som en smäck. Däremot är jag lite nervös för powerpointpresentationen. Vi får väl se hur det blir!

No comments: