Tuesday, April 3, 2007

2 april

Idag börjar kommunens stegtävling. Själv är jag lagledare för "Strömmingarna" som består av sex personer, samt två hedersStrömmingar. De sistnämnda är inte anställda så de kan inte vara med officiellt.
Idag gick jag 10020 steg på 122 min och det blev 7 km.

Tog en promenad, Kullenrundan och såg sädesärlor.

Tog ledigt kl. 13.30 och åkte till Kvicksund. DIF mötte TPS Åbo i en träningsmatch och det blev 1-0. Inte mycket till match, även om DIFs hemsida antyder annat. Det var trevligt att sitta i solskenet och se på fotboll. Efteråt tog jag mod till mig och fick autografer från Pa Dembo Touray, målvakten samt Johan Arneng.

Sydde på Minnas gulgröna duk. Nu är det bara lukkekanten kvar.
Det blev ju tyg över så jag passade på att sy en grytlapp med Linneas höna broderad.

1 comment:

Minna och Töserna said...

Men? Kan inte jag och Ella också vara heders strömmingar? eller kanske heders mörtar? vi kan vara inofficiellt dina hemliga hedersmörtar *skrattar* eller kanske hajar? Nej, jag vet... heders pirajor!!!