Saturday, December 8, 2012

Julklappar och hockey

Idag ringde sonen kl 16 och sa att det var hockey på tv, DIF-SSK. Jag vet - för jag hade precis gått in på rätt sida på nätet för att kunna följa direktrapporteringen. Men han bjöd över mig till sig istället - så jag fick se matchen live. Kul var det - för DIF kämpade och vann med 2-1. Jippiiiii!!! Under matchen satt jag och virakde. Köpte Candy magazine nr 9 häromdagen och där finns beskrivning på en julkrubba. Hann med att virka jungrfu Maria och Jesus-barnet. 

Det här däremot är en julklapp. Det är en stickad halsduk som jag har gjort klart. Svårstickad - eftersom man verkligen behöver ha ögonen på stickningen hela tiden. 

Nu har jag börjat sticka på en cupcake-mössa. Det ska bli en julklapp och har jag tid så ska jag sticka en till. Det blir en kall natt. Nu när klockan är 20.30 så har jag minus 15 grader. Väntar på att Ida ska ringa och berätta att det är dags att hämta henne nere i Gnesta. Hon har varit på vintage-mässa. Ninni jobbar på Kallfors och ska också hämtas senare idag.

No comments: