Monday, December 3, 2012

-19 grader

Ibland får man en överraskning och det fick jag när jag satte mig i bilen idag. -19 grader ute!!! När det är så kallt så brukar det märkas inne, trots luftvärmepumparna - men faktiskt så tycker jag de har klarat denna natt bra. 
Skjutsade ner Ida till tåget och hade en nervös biltur. Vattnet?? Hur var det med vattnet hemma - men det var lugnt. Hade inte frysit ...

Igår satt jag i godan ro med på Adventsstickningen på facebook och eftersom temat var vantar, så skrev jag ett inlägg om hur jag stickade på julklappsvantar till min dotter (som var hemma) ... Tog två röda sekunder och sen var I ute och frågade vad jag höll på med. Jag, mitt nöt, trodde inte hon kunde se inläggen där, men det kan hon tydligen ... Så nu vet hon vad hon kommer att få och i vilka färger, som tur är laddade jag inte upp en bild så hon vet inte hur de ser ut. 
För att inte råka visa henne av misstag vad jag gör, så började jag sticka på en halsduk istället. I Växjö hittade jag Mormor Elins garnaffär och de hade rea på scarf-garn. Vet egentligen inte varför jag köpte, för jag har provat sticka i liknande förut. Det är fint, det ser enkelt ut -  men man måste hela tiden titta på vad man gör, så det är inte ett dugg avkopplande eller snabbstickande. Anledningen till att jag köpte åtta nystan (två räcker till en smal halsduk) är nog att det var fina färger och kostade 20 kr/nystanet. 
La upp fyra maskor och stickade klart ett nystan - så idag blir det ett nystan till. Ett nystan består av 13 meter garn ...

No comments: