Tuesday, July 5, 2022

Lördag 2 juli 2022

 Jag stirrade och stirrade på min påsklöpare och tyckte att något inte var som det skulle.

Men så slog det mig. Jag hade missat att sy dit en remsa. Kolla på detaljbilden från mönstret nedanför.
Det ska vara en gul remsa till som jag har helt missat att sy dit. De två gula remsorna på varje block ska inte hänga i luften som de gör på mitt block. Jag kommer inte att sprätta utan jag tror att jag ska försöka applicera dit remsorna. 
Därefter åkte vi till Nyköping, men först en kort avstickare till Rustik gårdsbutik för Ninni ville köpa färg så hon kan måla klart sin byrå.
Jag däremot hittade en runsten utanför Lunda kyrka. Ninni var snäll och körde in så jag kunde fota den.
Det är Fv1948;295 och inskriften är 
Halvdan reste denna sten efter Ragnvald, sin fader, och Dan, sin broder, dugande män.


Sen åkte vi vidare till Sanna för att måla. Med oss hade vi mamma som tidigare hade köpt två gods. 


Sussi hade gjort supersmarriga smörrebröd. 
Själv målade jag på min tomtenalle. 

No comments: