Wednesday, December 29, 2010

Derby på riktigt - 28 december

Jag har varit på två derbyn med en veckas mellanrum. Förra veckan var det DIF-AIK, ett derby som lämnade en otrevlig eftersmak med klackbråk, flyende supportrar ... Och så derbyt igår mellan SSK-DIF. Det var precis så ett derby ska vara. Oviss utkomst, sjungande klack så taket lyfter, ingen som var rädd eller behövde fly. Så MYCKET, MYCKET BÄTTRE OCH ROLIGARE. I Södertälje har man ståplats, något som inte finns i Globen. Ninnis kommentar till banderollen: De kan inte ha läst svenska i skolan, för då skulle de veta att man har antingen en punkt eller tre punkter, aldrig fyra ;-) De två ovanstående bilderna tar jag med för att visa var vi satt. Rad tre, ovanför DIF-spelarna. Wow! Försökte få barnen att flörta lite med spelarna (tänk på gratisbiljetter) men de ville inte alls göra det. Spelarna är ju mer i deras ålder än min, om man säger så. Tyvärr saknades en av mina favoriter, Nisse Ekman som ligger på sjukhus efter en stroke :-(
Ska man betygsätta platsen så får den bara en 3:a. Häftigt att sitta så nära spelarna, MEN man ser inte spelet så bra och det märks att de jobbar hårt och svettas!
Sju ordinarie spelare saknades, men "Nisses järnkaminer" (som klacken skanderade) lyfte sig och VANN!!!! Vilket gör mig dubbelt glad för då har jag i alla fall ett rätt på Bomben som jag spelade igår.
Jag spelade två Bomben med tre matcher igår. I den ena hade jag vinst för DIF, AIK (för Krisses skull) och Sverige (JVM). AIK torskade med 8-2 mot HV71. Aldrig mer AIK (inte ens för Krisses skull).
Nästa Bomb spelade jag på vinst för DIF, JYP (Finland) och Sverige. Där har jag i alla fall två rätt i nuläget. Hur det har gått i finska ligan vet jag ännu inte.

Skulle ha gått upp kl.13 för att titta på JVM med Ninni: Ryssland-Sverige. Vaknade till mitt i matchen och då stod det 2-0 till Sverige. Ninni hade inte velat väcka mig utan lät mig fortsätta sova. Nu på morgonen när jag vaknade så hade hon tejpat upp ett papper på tv:n där det stod att det blev 2-0 till SVERIGE!

Dagen har varit bra annars. Linda och jag tog en härlig promenad på 45 min, så jag kom upp i nästan 14.000 steg.

PS: Jag hade 3 rätt av 3 på den andra bomben. JYP vann med 4-2 över TPS. Jag satsade på rätt häst eftersom JYP leder SM-liiga.

No comments: