Thursday, October 11, 2007

Äntligen kom jag någon vart

Ända sedan bokmässan har jag haft så svårt att komma igång med att promenera igen, men igår var det dags för nya tag. Kom upp i 18 818 steg tack vare att vi var i Stockholm.
 
Var där för att gå på ett seminarium på eftermiddagen som handlar om skräck. Och passade på att tillsammans med U och T göra en heldag av den. Åkte från jobbet kl. 8 och kom inte hem förrän vid 8 tiden på kvällen.

Så vad hittade vi på?

Först gick vi av vid Söder och gick till KB. Stannade först vid Waynes coffee för en bagel med lax. Jättegott!
 
Sen vidare till KB för att se utställningen "Ingen liten lort" om Astrid Lindgren. Blev först lite besviken, för jag trodde utställningen skulle vara större. Men den var liten och informativ.
 
Sen var det dags för lunch. China Pardise eller vad den heter hade en god buffé, men tråkig och trött personal. Kostar det på att ge folk ett leende?
 
Sen vidare till den lilla, men underbara bokhandeln för barn: Bokspindeln. Vad mycket böcker det finns som vi har missat har kommit ut ....
 
Sen vidare till SIF-huset för seminarierna, bara för att upptäcka att vi var på fel ställe. Vi skulle till ABF-huset, som tack och lov inte låg längre bort än Sveavägen - så vi hann dit med bara en minut till godo.
 
Information om föreläsningarna kommer senare ...
 
Var tvungen att gå iväg ett ärende. Min nya dator tar inte pc-kort så jag behövde skaffa mig ett usb-modem och sen som av en  händelse hann jag in på Nysta och handlade på mig "lite" garn ;-)
 
Kl. 18 slutade föreläsningen med Magnus Nordin och sen gav vi oss iväg. Växlade pengar och hämtade ut tågbiljetter.
 
Det var lite om min dag. Kl är 5.48 och det är onsdag. Jag har ätit frukost och nu hinner jag inte skriva så mycket mer. Ska strax åka iväg ner till Gnesta för att ta tåget mot Västerås och det är lite småsaker som jag måste hinna med. Bland annat borsta tänderna ...
 
ha en bra dag

No comments: