Showing posts with label sockklubb. Show all posts
Showing posts with label sockklubb. Show all posts

Friday, June 13, 2008

Tur att man är kvinna ...

... och kan göra flera saker samtidigt. Här ser ni mig när jag tittar på fotbollsmatchen mellan Sverige - Grekland, stickar på cloverstrumpor och har en kurrande kille på mig.

Sunday, June 8, 2008

Sockklubbens majstrumpa

Äntligen är jag klar med maj månads strumpor: Seduction socks. De var roliga att sticka om man lärde sig ganska snabbt hur mönstret gick så att man slapp titta på mönster och stickning. Nu stickar jag på juni-strumporna: clover och det är inte alls lika lätt.

EMstickning

Har börjat med min EM-stickning. Det blev Sockklubbens junistrunmpa, clover:
http://www.theinsideloop.com/Issue2/Patterns/clover.html som egentligen inte
kan stickas under match. Man missar alldeles för mycket av matchen eftersom
man måste titta på mösnter och stickning alltför ofta. Har inte tid att leta
efter ett annat mönster just nu, men senare ska jag se om jag hittar
någonting "mindless" att sticka under match.

Wednesday, April 2, 2008

Oh nej - Oh no

April månads socka i Stickameras sockklubb är Slippery socks. Började på dessa idaag och det blir jättebra - MEN det är ingen strumpa man tar med sig när man är ute och promenerar. Så nu måste jag hitta en ny strumpa att bära med på mina promenader.

The sock for April in Stickameras sockclub i Slippery socks. I began knitting them today and they turn out really well - but it is not a sock you bring along during your walks so now I have to find a simpler pattern that I can bring with me to walks.

Thursday, March 6, 2008

Strumpor i februari

Det har gått i ett så jag har inte hunnit lägga upp bilder på de strumpor jag stickade i februari.
Jag blev klar med strumporna för Sockklubben, SAM 5, men inte för Sockamania. Där är jag på andra strumpan och har precis stickat klart foten.

Här kommer i alla fall bilderna. Först ut är strumporna med falska flätor från Sockklubben. De var kul att sticka, gick fort - man ville ju göra en rapport och så en rapport till och så bara en till innan man slutar. Ovanligt enfärgat och sobert för att vara mig.

Dessa är stickade för SAM 5, dvs en Sock-A-Month och det är mina februari strumpor. Stickade från ett mönster på nätet hos Knit Whimsies blog. De blev alldeles för långa för mig, men det funkar ändå ;-) Snacka om att jag är anpassningsbar i mycket ...

I have been busy so I haven't even had time to upload photos on the socks that I knit in February. I finished the socks for Sockklubben, SAM 5 in time, but not the Sockamania socks. On them I am on the second sock and have finished the foot.

The first sock photo are the socks for February for Sockklubben. They are fun to knit and have false cables which are easy to do. They are knit in a surprisingly sombre color for being me.

The second socks are the february socks for SAM 5 - knit in a more me-color.

Wednesday, February 20, 2008

Sockklubben

Suck - idag blev jag klar med den första strumpan för februari månad och det blev jag redan vid fikat på morgonen. Så sen hade jag ingenting att sticka på lunchen eller på eftermiddagen.

Sigh - today I finished the first sock for February and this already in the morning. So after that I didn't had anything to knit for the day.