Showing posts with label London. Show all posts
Showing posts with label London. Show all posts

Tuesday, May 20, 2008

London Regents park

Efter lunchen så tog vi tunnelbanan till Regents park där vi promenerade och åt glass innan vi åkte tillbaka hemåt.


Min favoritklätterväxt. Jag har försökt få den att trivas här, men den dör bara hemma hos mig. Det är en wisteria eller blåregn.


Häger! Visst ser det ut som en installation.


På väg till Liverpool street station.

London lunch


Här är min lunch. Vi satte oss vid Themsen och åt lunchen, inköpt på Pret.


Barnen äter lunch.


Utsikten vi hade när vi åt lunch.


Gruppbild på London bridge.

London


Så här ser det ut när vi ska åka med flyget till London. Solen skiner och här är vårt plan.


På väg. För en gångs skull hittade jag en kreativ vinkel ;-)


Vänd på huvudet för att se bilden bättre. Egentligen skulle man ha kunnat gå närmare för att ta fotot - men jag gillade duvan längst upp i bilden.


De två sista bilderna är från London Dungeons.

Wednesday, September 5, 2007

5 september

Jag har gjort mig ett litet delmål med tillhörande belöning.
Jag ska försöka gå ner 5 kg till den 17 oktober, för då åker jag till London med Annica. Även om jag inte lyckats gå ner 5 kg, så åker jag till London eftersom biljetten är beställd. Vet inte riktigt hur det kommer att motivera mig att gå ner, eftersom jag ändå åker, men vi får väl se.

Kan inte riktigt bestämma mig hur jag mår idag? Känner mig inte riktigt kurant, lite febrig och ont i magen. Kan inte bestämma mig för om det är tillräckligt för att vara hemma, allt är så diffust.

Jag har börjat läsa Allt går sönder av Chinua Achebe. Den boken är en av de nya moderna klassikerna i serien "Alla tiders klassiker". Det tog ett tag att komma in i boken, men just nu gillar jag den bättre än boken av Gabriel Garcia Marquez som jag läste senast.

Träffade Agneta igår för att diskutera min recension om boken "Ansiktet" av Dean Koontz. Jag hade missat att korr-läsa den som utskrift. Det är inte alls samma sak som att korrläsa en text på nätet, så det ska jag göra för att hitta småfelen, men sen gav hon mig två saker att förbättra.
Jag skrev om Stephen Kings "litterära" böcker och hon ville jag skulle utveckla vilka böcker det var och varför. Jag skrev också om att Dean Koontz nästan alltid använde sig av barn i sin text och hon ville jag skulle utveckla vad det hade för betydelse för boken och uppbyggnaden av skräck.

Så det ska jag göra.