Vi besökte även fjärilshuset i Haga. Jag gillar det, men klarar inte av att vara där så länge. Det är så fuktigt - vilket är givet eftersom det ska föreställa tropisk regnskog. Men det blir så fuktigt, svettig och varmt efter bara några sekunder. Linsen bara immar igen så man kan knappt ta några bilder.
Sunday, May 25, 2008
Haga och Koppartälten del 2
Här står vi utanför det största koppartältet som kallas silvertältet.

Musik på gårdsplan. Mycket vackert!
Äntligen fattar jag varför det heter silvertältet. Man var tvungen att gå innanför för att begripa det.
Visning inne i ett av koppartälten. Vi ska upp på vinden. Här står guiden och berättar att det som finns bakom henne är från Sergels hus. Det togs tillvara när huset revs och fördes hit. Nu vet man inte vad man ska göra med det.
Upp mot taket.
Hagaparken och Koppartälten
Ninni är vår kartläsare när vi går en tipspromenad. Vi hade rätt på alla frågorna, men det berodde mer på tur än skicklighet. Vinst: en nyckelring.

Haga slott. Här var frågan vilka av de kungliga som bodde här sist och det visste vi.
Så här ser det ut när vi hittar information och försöker hitta rätt svar till tipsfrågan. Här var frågan vem som stod för interiören i Gustav den IIIs paviljong.












