Showing posts with label virkning. Show all posts
Showing posts with label virkning. Show all posts

Friday, July 15, 2022

FNSI - Friday Night Sew In

 Idag är det FNSI som anordnas av Sugerlane desing. Jag fortsätter virka på min filt som är vvcal 2202 från Cypress textiles

Today it is FNSI that is hosted by Sugerlane design. I continue to crochet on the vvcal 2022 blanket hosted by Cypress textiles

Jag virkar bården runt om för att kunna virka ihop den. Det går åt väldigt mycket garn och jag har beställt tio nystan till.
I am crocheting the bordet so I can join the hexies together. I need a lot of yarn and ordered ten more today.



Tuesday, January 1, 2013

Tealight lotus klar

Så där - nu har jag  virkat klart två stycken tealight lotus. 

Monday, December 31, 2012

Tealight lotus

Dagens virkning: Tealight lotus (mönster från ravelry). Nu saknas bara sista varvet som ska virkas i grönt så att det blir blad. Hittar dock inte det gröna nystanet - så det blir till att fortsätta med nästa lotus. 

Saturday, August 7, 2010

Virkat

I min grupp CGThreads så har mönster för augusti kommit upp. Eftersom jag har lite julstämning så blev det julfärger. Just det här mönstret heter Marbled pink, skulle man ju aldrig kunna tänka sig eller hur?

Och sen kör man också MMP vilket betyder Margarets Mystery Projects. Man får skickat olika mönster från henne och sen är det bara att virka. Det här är mitt första MMP1, fyra glasunderlägg. Visserligen använder jag inte glasunderlägg, men jag tycker de passar så bra ihop med duken så jag ska virka fler.

Apropå jul ... Syster Yster - använder du kaffefilter och om du skulle beskriva ditt kök i färg, vilken färg eller färger skulle du säga att du har då?

Saturday, November 14, 2009

På g just nu

Det här köpte jag nyss på ICA. Det visade sig att jag låtit lura mig av bilden för mystery crochet. På bilden var det 1 nystan grönt och 1 nystan vitt, vilket var vad jag köpte. Om man läser mönstret så står det att man behöver 200 gram, dvs 4 nystan.
Vita nystanet ska jag använda att sticka en mössa till Ida. Hon vill ha en sk. åremössa.
Så här långt kommer man på ett nystan. Jag har gjort ruta 1-3 och den stora rutan är den sista rutan som ska ha 13 varv. På bilden har jag 2,5 varv kvar att virka.

Och här på bilden har ni mina Magic mirror socks.

Saturday, November 7, 2009

Virkat och stickat - Crochet and knitting

Det här är Magic mirror socks av Jeannie Cartmel. Jag har bara halva kvar av den andra sockan, sen är strumporna färdiga. Mönstret är lätt att förstå och snabbstickat. Mönstret finns att hitta gratis på Ravelry (men man måste bli medlem).
These socks are Magic mirror socks by Jeannie Cartmel. I have only one half of the second sock to knit then they are done. It is a great pattern and knits out really fast. The pattern can be found free on Ravelry (but you need to become a member).
"Simple flower" från gruppen CGThreads. Jag hade inte rätt garn, så min blev inte alls lika snygg som alla andras.
"Simple flowers" from the group CGThreads. I didn't have the right thread, so mine didnt turn out as good as the others.

CDP 1 från CGThreads. Ljusstaken är födelsedagspresenten från Krisse.
CDP 1 from CGThreads. The candle stick is a birthday present from Krisse.


Tre dukar från samma mönster "Little blush doily". Snabbvirkar och rolig att göra. Mönstret finns på Freepatterns. Blir man medlem så kan man ladda hem mönster.
Three doilies from the same pattern "Little blush doily". It is a fast crochet and fun to do. The pattern can be found free at Freepatters, if you become a member.



Golden pineapples från CGThreads. Det var oktobers CAL och jag gillade den.
Golden pineapples from CGThreads. It was the October CAL and I liked it.



Sunday, January 11, 2009

Vad sysslar jag med - working on right now

Romantic pineapples - mer än så här kan jag inte göra just nu får garnet tog slut. Det är järbo och mer kan jag köpa imorgon på ICA.

Romantic pineapples - I cant do more than this, because I ran out of thread. It is from Järbo and I can buy more tomorrow at ICA.

Tulip doily - nästa fem varv kommer nästa lördag.
Tulip doily - next set of rounds comes up on Saturday.

Anmälde mig till Sockklubben 2009. I januari ska vi sticka Plaited points från Knitty. Jag stickar mina i Austermanns Steps med aloe vera och jojoba. Färg 65.

I joined up in the sockclub for 2009. In January we are knitting Plaited points from Knitty. I am doing mine in Steps with aloe vera and jojoba from Austermann. Color nr 65.

Saturday, January 10, 2009

Virkade dukar under januari - crocheted doilies in January

Dethär är den duk jag håller på med för närarande. Det är en CAL (crochet-along) så man får bara fem varv åt gången. Varje lördag kommer det fem nya varv. Det ska bli en tulpanduk.
This is the doily I am crocheting right now. It is a CAL (crochet-along) so you only get five rows at a time. And then every Saturday you get five more rows. It will be a tulip doily.

Duken heter Thanksgiving pinwheel och var october 2008 CAL för CGthreads.

The doily is named Thanksgiving pinwheel and was October 2008 CAL for CGThreads.

Den här hette grandmothers ceiling fan och var dec. 2008 CAL för CGThreads.

And this one is grandmothers ceiling fan and was the dec 2008 cal for CGThreads.

Ytterligare en duk. Denna heter Crochet along hearts doily och gjordes för Threadaddicts. Vill du virka den själv så finns mönstret på nätet.

The last doily that has been finished. This is calld Crochet along hearts doily and I made it for Threadaddicts. If you want to make it yourself, the pattern is online.


Den här duken håller jag också på med. Mönstret heter Romantic pineapples.

This is also another doily that I am doing. The pattern is called Romantic pineapples.

Wednesday, September 10, 2008

Vad sysslar jag med just nu - What am I doing right now

Jag har varit med i Linneas kurs och sytt en löpare. Egentligen är det en storkarottis med plats för tre kastruller enligt Linnea, men jag ville ha en löpare istället. Den är inte gjord enligt Linneas instruktioner helt. Hon har gjort den rundar i ändarna, men jag kunde inte skriva ut mönstret så jag gjrode den rak - för det kan jag. Sen har jag sytt och applicerat hennes höstlöv på den. Skulle ta foto på den imorse och ni ser ju hur bra det gick.

I have taken Linneas sewing class and made this table cloth. On it I have embroidered and made her leafs. Was going to take a photo of it and as you can see on the photo, it wasnät that easy.


Min tisdagsklubb hade möte igår och vi gjorde kort istället för att scrappa. Här ser ni fyra av mina alster. Jag gjorde mer, men alla är variationer av samma tema.
My Tuesdayclub met yesterday. We made cards instead of scrapping. Here you can see four of my cards. I made more but they are all similar.


Fortsätter att virka. Den till höger är CAL för September och nu har jag gjort de 10 varv som har kommit ut. Nästa fem rader kommer på måndag.
Crocheting continues. The one to the right is CAL for September and now I have made the ten rows that have been published. Next five ? rows comes on Monday.


Min pinapple parfait. Jag är på varv 21 och börjar bli orolig att garnet inte ska räcka. Suck!

My pinapple parfait on the go. I am on row 21 and starting to get worried that the thread will not be enough.

Sunday, September 7, 2008

Virkning och böcker - crochet and books

Var det någon som ens trodde att jag gör en sak klart när jag virkar? Icke, jag håller som vanligt på med flera dukar. Det här är wdp 6 (wdp = written doily pattern) och den heter pineapple parfait. Det tog lång tid att fatta början. Jag fastnade på rad 2 och fick frogga den flera gånger, men nu är jag på g. Det där är vad jag hann i går (lördag).

Was there anybody who even for a minute believed that I am just crocheting one thing at a time. Not so. The above is wdp 6 (wdp = written doily pattern) for Crochet gatherings group. You crochet one in your own time and once you are finished and uploaded on the site, then you get the next one to crochet. Above is what I did yesterday (saturday).

Det här är en CAL för Crochet Along. Jag kände för att göra den i melerad tråd, men vet inte om det blev bra. Ser ni hjärtana? Den är virkar i Jasmine och den var härlig att virka i.

This is a CAL for Crochet along-group. I wanted to make it in variegated thread, but I am not sure it turned out ok. Do you see the hearts? I made it in Jasmine and it was a pleasant thread to crochet with.

Det här är en CAL i Crochet gatherings gruppen. den skulle egentligen göras i augusti, men jag hann inte med. Den heter Heavens delight. Den är nästan klar, men garnet tog slut när jag har två och ett halvt varv kvar. Får köpa mer på ICA och hoppas att färgbadet stämmer.

This is the August CAL in the crochet gatherings group. It is named Heavens delight. It is almost finished, but I ran out of thread when I had 2.5 rows left. I have to buy more today and hope that the color batch is the same.

Håller på och förbereder ett bokprat för åk 2 som jag ska hålla på tisdag. Det här är en del av böckerna jag ska prata om.

I am preparing a book talk for year 2 that I will haev on Tuesday. This is some of the books that I will talk about.

Saturday, September 6, 2008

January thaw

Det här är duken January thaw, som är en crochet-along i själva gruppen Crochetalong.

This is the doily January thaw, a crochet-along for the yahoogroup Crochetalong.