Det här var vad som fanns i min julklappspåse large. Det känns som om min hemliga bokvän hade "scoutat" mig bra.
Showing posts with label julklappspåse 2009. Show all posts
Showing posts with label julklappspåse 2009. Show all posts
Sunday, December 20, 2009
Sunday, December 13, 2009
Foppa och Sudden hittade sitt paket
Från Lite Blandat
Wednesday, November 25, 2009
Julklappspåse Large - bokinlägg
* Vilken genre håller du dig helst till då du läser? Jag blandar och ger. Läser deckare, skräck, fantasy, biografier, skönlitterärt - allätare med andra ord. Eftersom jag jobbar med barn och ungdomar så läser jag mycket böcker för dessa grupper så just nu har jag läst väldigt lite vx-böcker vilket jag saknar. Jag gillar också fantasy noir eller urban fantasy.
* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?) Det är nog ingen idé för dig att skicka böcker av nedanstående författare, men du kanske får ett hum om vad jag gillar: Jane Austen, Margaret Atwood, Stephen King, Neil Gaiman, Terry Pratchett, Rosalind Miles, Philippa Gregory, Debbie Macomber, Charlaine Harris, Piers Anthony ...
* Läser du på andra språk än svenska? Vilka? engelska
* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall? Händer, via datorn eller cd-spelaren.
* Samlar du på böcker av någon särskild författare? Nej, inte samlar - men köper gärna mina favoritförfattare när de kommit ut så jag får läsa dessa.
* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var? Nej.
* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Jag vill ha lite olika saker beroende på vad jag läser. Visst blev det lätt nu? Läser jag Debbie Macomber så är det för att jag vill ha en feel-good bok, läser jag Stephen King, Dan Brown, Dean Koontz så vill jag ha en spännande stund i soffan. Jag vill oftast inte ha romantik, om det inte är inbäddat som Janet Evanovich eller Charlaine Harris gör i sina böcker.
Jag gillar också historia, att läsa om förr i tiden när det gäller Romartiden, Egypten, Tudor m.m.
* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Romantik och kärlek, samt släkthistorier.
* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Näpp, jag är nog företagsam av mig.
* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Näpp.
Stackars min hemliga jultomte. Jag vet inte om jag gjorde ditt liv lättare när jag besvarade ovanstående. Fråga om det är något du undrar över.
* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?) Det är nog ingen idé för dig att skicka böcker av nedanstående författare, men du kanske får ett hum om vad jag gillar: Jane Austen, Margaret Atwood, Stephen King, Neil Gaiman, Terry Pratchett, Rosalind Miles, Philippa Gregory, Debbie Macomber, Charlaine Harris, Piers Anthony ...
* Läser du på andra språk än svenska? Vilka? engelska
* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall? Händer, via datorn eller cd-spelaren.
* Samlar du på böcker av någon särskild författare? Nej, inte samlar - men köper gärna mina favoritförfattare när de kommit ut så jag får läsa dessa.
* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var? Nej.
* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Jag vill ha lite olika saker beroende på vad jag läser. Visst blev det lätt nu? Läser jag Debbie Macomber så är det för att jag vill ha en feel-good bok, läser jag Stephen King, Dan Brown, Dean Koontz så vill jag ha en spännande stund i soffan. Jag vill oftast inte ha romantik, om det inte är inbäddat som Janet Evanovich eller Charlaine Harris gör i sina böcker.
Jag gillar också historia, att läsa om förr i tiden när det gäller Romartiden, Egypten, Tudor m.m.
* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Romantik och kärlek, samt släkthistorier.
* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Näpp, jag är nog företagsam av mig.
* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Näpp.
Stackars min hemliga jultomte. Jag vet inte om jag gjorde ditt liv lättare när jag besvarade ovanstående. Fråga om det är något du undrar över.
Julklappspåse large
En bok om dagen ska anordna ett bokbyte igen. Det är ännu inte försent att vara med om du vill. Tänk vad mysigt det vore att få ett paket i brevlådan nu under den mörka årstiden!
* Vad gör du helst på fritiden? Jag skulle bli mycket förvånad om folk inte skriver läser på den här frågan. Jag läser mycket, men jag gillar också att handarbeta (virka, brodera (ej korsstygn), scrappa, göra kort, sticka ... ). Just nu funderar jag mycket på hur jag ska göra det juligt hemma, men det kanske ger sig eftersom Pernilla Wahlgren börjar med sitt julprogram ikväll. LOL
* Samlar du på något? Vykort kan man väl säga. Jag gillar att både skicka och få vykort.
* Favoritfärg? Om jag måste rådbråka min hjärna så blir det nog grönt, men jag gillar andra färger också. Det beror mer på vilken nyans det är, än på vilken färg det är.
* Teve-serier som du uppskattar? Jag ströföljer flera, men om jag ska nämna en som jag verkligen gillar så är det Bones. Däremot så har jag hittills inte gillat några av böckerna jag läst som Kathy Reichs har skrivit.
* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst? Tittar oerhört sällan på film. Jag är mer för sport på tv.
* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak? Dricker både ock. Gillar grönt te med olika smaker.
* Vilket slags godis tycker du bäst om? Lakrits - och nu har jag inget godislöfte. Hint hint!!!
* Stjärntecken? Våg
* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul? Kan inte komma på någonting, kanske går jag in och uppdaterar bloggen senare.
* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul? Inslagna paket.
Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)? Inga alls, du får skicka vad du vill. ;-)
* Vad gör du helst på fritiden? Jag skulle bli mycket förvånad om folk inte skriver läser på den här frågan. Jag läser mycket, men jag gillar också att handarbeta (virka, brodera (ej korsstygn), scrappa, göra kort, sticka ... ). Just nu funderar jag mycket på hur jag ska göra det juligt hemma, men det kanske ger sig eftersom Pernilla Wahlgren börjar med sitt julprogram ikväll. LOL
* Samlar du på något? Vykort kan man väl säga. Jag gillar att både skicka och få vykort.
* Favoritfärg? Om jag måste rådbråka min hjärna så blir det nog grönt, men jag gillar andra färger också. Det beror mer på vilken nyans det är, än på vilken färg det är.
* Teve-serier som du uppskattar? Jag ströföljer flera, men om jag ska nämna en som jag verkligen gillar så är det Bones. Däremot så har jag hittills inte gillat några av böckerna jag läst som Kathy Reichs har skrivit.
* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst? Tittar oerhört sällan på film. Jag är mer för sport på tv.
* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak? Dricker både ock. Gillar grönt te med olika smaker.
* Vilket slags godis tycker du bäst om? Lakrits - och nu har jag inget godislöfte. Hint hint!!!
* Stjärntecken? Våg
* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul? Kan inte komma på någonting, kanske går jag in och uppdaterar bloggen senare.
* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul? Inslagna paket.
Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)? Inga alls, du får skicka vad du vill. ;-)
Subscribe to:
Posts (Atom)