Showing posts with label Pocket o Pyssel. Show all posts
Showing posts with label Pocket o Pyssel. Show all posts

Saturday, November 21, 2009

Pocket & Pyssel 3.0 bild

Här kommer den efterlängtade bilden om vad som fanns i mitt paket från Floria. Visst är det ett jättebra paket? Egentligen borde man ha väntat ända till julafton innan man öppnade det.

Sunday, October 18, 2009

Paket - parcels

Det är inte lätt att fota och få bra bilder när man är inomhus och det är 10 på kvällen.
It is not easy to take good photos when it is done inside. Det här är från min hemliga bokvän. Jag har nästan druckit upp allt kaffe som kom förra gången, vilket är synd. Det är jättegott. Nu sitter jag och stickar och dricker en kopp roiboos te. Teét är också gott och eftersom det är rött te så är det perfekt innan man ska sova. Det ska vara lugnande. Boken har jag börjat på ...
This is from my secret bookfriend. I have almost drank up all coffee she sent in her previous parcel, which is a shame since it is so good. Now I am sitting here knitting and drinking the above tea which is a roiboos. It is good and perfect to drink before sleep since it is calming. I have begun reading the book ...
Och här är paketet från min bok och pysselhemliga vän. Böckerna har jag inte läst tidigare så det ska bli spännande. Garnet är perfekt - det är mina färger. Förutom att läsa flera böcker samtidigt, så gör jag flera saker samtidigt när jag handarbetar - så jag har börjat sticka på skålar som sen ska filtas i tvättmaskinen.
And this is the parcel that I got from my secret book and craft-friend. I haven't read the books before so I am looking forward to it. The yarn is perfect - it is my colors. Besides always reading several books at the same time, I also do the same when I craft. So I have begun knitting with this yarn. I am going to knit bowls and then felt them.

Sunday, August 23, 2009

Pocket, pyssel och prassel

Hej,

Jag anmälde mig till båda bytena och är en oskuld i detta så vi får väl hoppas det går bra.

Angående böcker:

Favoritgenre? Det tror jag inte att jag har. Jag läser ganska mycket, men favoriserar deckare, fantasy, brevromaner ... Mycket av detta läser jag på engelska. Fantasy för att det är mer "troligt" då och även deckare (för då får jag dom först). Sen gillar jag också böcker som handlar om olika promenadförslag.
Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?)
Den listan kan ju vara flera sidor men här kommer några (utan inbördes ordning): Terry Pratchett, Neil Gaiman, Fannie Flagg, Debbie Macomber, Janet Evanvich, Charlaine Harris, Jane Austen, Margaret Atwood, Jeffery Deaver, Michael Connolly ...
Genre eller författare som du är nyfiken på?
Genre eller författare som undviks på liv och död? Jag är inte konsekvent, men det som bara handlar om kärlek, chicklit väljer jag kanske inte så ofta. Däremot undviker jag deprimenrande böcker.
Läser du på andra språk än svenska? Engelska
Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst? Nej, tyvärr!
Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker? Inga problem.

Angående prassel:

Eventuella allergier? Inga.
Favoritgodis?* Naturgodis - ätbart eller oätligt? Absolut inget godis - jag har godislöfte. Däri räknas också kakor och chips med mera.
Favoritsnacks?
Kaffe eller te? Både ock. Ingen konossör när det gäller kaffe utan tar det som är billigast.
Vilken smak? Gillar grönt te.
Kryddar helst med? Salt och peppar ;-) Vitlök.
Vad tycker du verkligen inte om? Att jag har godislöfte ;-) just nu.

Angående pyssel:
Vad pysslar du oftast med? (Utveckla gärna; nämn favoritmaterial, saknat material etc.)
Just nu är det mest scrapbooking, både digitalt och vanligt. Gillar att göra kort. Sticka små saker som strumpor, absolut inga saker som tar jättelång till att sticka som tröjor. Virka.
Pyssel du är nyfiken på och vill testa? (Har du ev. verktyg som i så fall behövs?)
Jag är ju så tråkig så att det jag vill testa, det gör jag ju. Något som jag nog ska testa senare i höst/vinter är att måla på porslin och då har jag tänkt göra ett smycke.
Pyssel du har testat men aldrig mer kommer att ta i med tång, ens? Makrame, gu' så tråkigt och vilken tid det tog.
Favoritfärg? Melerat. Orange och grönt. Lila. Rött med svart i. Inte gult.

Annat: Gillar att titta på sport, håller på DIF, går på fotboll, hockey och amerikansk fotboll ibland, gillar att promenera och hitta nya ställen att ta promenader på, älskar att få och skicka vykort, gillar att resa med Ryanair när jag hittar billiga biljetter (åker över dagen oftast), har åtta katter, några vandrande pinnar, tre kaniner, två eremitkräftor ....

Det här är nog det jag hinner berätta just nu. Vi ska åka till Södertlje.