Showing posts with label Moderna museet. Show all posts
Showing posts with label Moderna museet. Show all posts

Tuesday, February 26, 2008

Digital layout

Jag gjorde en digital layout nu när jag var hemma på lunchen. Jag blev så förtjust i digitala kit gjorda av Verena Karolyi från Digital Freebies och det är hennes kit som kallas "A breath of nature". Fotot är taget i fredags när vi skulle till Moderna museet. Det blåste en del och söderut i Sverige var det storm. I made a digital layout today when I was home during my lunch break. I used a kit called Breath of nature by Verena Karolyi from Digital Freebies. The photo was taken last Friday when we were on our way to the Museum of Modern Arts. It was a bit windy and south of Sweden it was windy enough to be called a storm.

Sunday, February 24, 2008

Fredag - Friday

Vi har haft en trevlig fredag i Stockholm. Jag tog en semesterdag eftersom barnen har sportlov. Vi fick med oss Kristin också.
Först åkte vill till Kungliga myntkabinettet som ligger på Slotssbacken där vi tillsammans med Pärlan svarade på frågor om det vi såg i utställningen. Roligare än man tror :-).
Jag missade dock sedeln med Harry Potter - suck. Det är nästan värt att åka tillbaka bara för att se den.
We had a nice Friday in Stockholm. I took holiday for the day since the children have had leave from school the whole week.

First we went to the Royal coin museum, which lies on Slottsbacken (across the Royal castle) where we together with Pärlan (the mascot owl) answered questions while going through the exhibition. More fun than one would believe.
I did however miss the bank note featuring Harry Potter - sigh! It is almost worth going back just to look at it.


Blåsigt! Vi är på väg mot Moderna museet. Tyvärr får man inte ta bilder där inne så ni får hålla till godo med denna bild på väg dit. Barnen tyckte det var ett tråkigt museum. Vi såg utställningen med Andy Warhol "Andra röster, andra rum
och så tittade vi runt lite på annan konst. Såg Picasso - två stycken till och med. Jag tror att Ida gjorde en bra sammanfattning över vad barnen tyckte: Hon tyckte det var konstigt med så stora rum och så lite tavlor i dessa och sen tyckte någon av barnen att utsikten mot Nordiska museet var den bästa tavlan ;-)
Windy! We are on our way to Moderna museet (museum of modern arts). You are not allowed to take any photos inside, so this is what you get. A photo on our way there.
The children thought the museum was boring. We saw the Andy Warhol "Andra röster, andra rum" and afterwards looked at other art. I saw two Picasso! I think Ida did a very good summary on how they felt about the museum: She thoguht the rooms were awfully large for so few paintings. And then one of the children expressed that the best picture was the sight outside the window, where you saw the Nordic museum.


Det här är en hemlighet som jag stickar på. Färgen är blå!

This is a secret that I am knitting. The color is supposed to be blue!