Showing posts with label Hockey. Show all posts
Showing posts with label Hockey. Show all posts

Wednesday, December 29, 2010

Derby på riktigt - 28 december

Jag har varit på två derbyn med en veckas mellanrum. Förra veckan var det DIF-AIK, ett derby som lämnade en otrevlig eftersmak med klackbråk, flyende supportrar ... Och så derbyt igår mellan SSK-DIF. Det var precis så ett derby ska vara. Oviss utkomst, sjungande klack så taket lyfter, ingen som var rädd eller behövde fly. Så MYCKET, MYCKET BÄTTRE OCH ROLIGARE. I Södertälje har man ståplats, något som inte finns i Globen. Ninnis kommentar till banderollen: De kan inte ha läst svenska i skolan, för då skulle de veta att man har antingen en punkt eller tre punkter, aldrig fyra ;-) De två ovanstående bilderna tar jag med för att visa var vi satt. Rad tre, ovanför DIF-spelarna. Wow! Försökte få barnen att flörta lite med spelarna (tänk på gratisbiljetter) men de ville inte alls göra det. Spelarna är ju mer i deras ålder än min, om man säger så. Tyvärr saknades en av mina favoriter, Nisse Ekman som ligger på sjukhus efter en stroke :-(
Ska man betygsätta platsen så får den bara en 3:a. Häftigt att sitta så nära spelarna, MEN man ser inte spelet så bra och det märks att de jobbar hårt och svettas!
Sju ordinarie spelare saknades, men "Nisses järnkaminer" (som klacken skanderade) lyfte sig och VANN!!!! Vilket gör mig dubbelt glad för då har jag i alla fall ett rätt på Bomben som jag spelade igår.
Jag spelade två Bomben med tre matcher igår. I den ena hade jag vinst för DIF, AIK (för Krisses skull) och Sverige (JVM). AIK torskade med 8-2 mot HV71. Aldrig mer AIK (inte ens för Krisses skull).
Nästa Bomb spelade jag på vinst för DIF, JYP (Finland) och Sverige. Där har jag i alla fall två rätt i nuläget. Hur det har gått i finska ligan vet jag ännu inte.

Skulle ha gått upp kl.13 för att titta på JVM med Ninni: Ryssland-Sverige. Vaknade till mitt i matchen och då stod det 2-0 till Sverige. Ninni hade inte velat väcka mig utan lät mig fortsätta sova. Nu på morgonen när jag vaknade så hade hon tejpat upp ett papper på tv:n där det stod att det blev 2-0 till SVERIGE!

Dagen har varit bra annars. Linda och jag tog en härlig promenad på 45 min, så jag kom upp i nästan 14.000 steg.

PS: Jag hade 3 rätt av 3 på den andra bomben. JYP vann med 4-2 över TPS. Jag satsade på rätt häst eftersom JYP leder SM-liiga.

Tuesday, February 10, 2009

LG Hockey games - Sverige - Finland

Mamma och jag på hockey. Ida var med, men det är hon som tar fotot. Tyvärr blev det 4-0 till Sverige.

1-0

2-0

3-0 i tom kasse.

4-0

Saturday, November 15, 2008

Hockey och runsten

2 november och vi är på Hovet för att se DIF möta Frölunda. Det går väl inte riktigt som vi har tänkt oss eftersom Frölunda vinner med 6-3. Suck! DIF blixtrade till ibland, men annars kan man väl säga att Frölunda var värdiga vinnare. Att vakna i tredje perioden och göra två mål är kul, men det är galet att tro att man ska hinna med att ta kontroll.

Här blir det i alla fall 3-6 till DIF, men närmare än så blev det inte. Kul var dock att DIF gamblade när det var två minuter kvar och tog ut målvakten. Då låg man under med 3-5, men Frölunda kunde göra mål i tom kasse.

Efter hockey:n skjutsade vi Pelle hem till Västerås. Här har jag ställt sonen framför Upplands runinskrift nr 785 som står vid Tillberga kyrka.

Och här har ni undertecknad. På stenen står det Vifast (lät) resa upp denna sten efter Gudmund, sin broder. Han blev dödad i Särkland, Gud hjälpe hans ande.

Stenen hör förmodligen ihop med andra Ingvarsstenar. Alla andra stenar som nämner Särkland gör nämligen det.

Saturday, November 1, 2008

Hockey - fotboll

Jag har bokat biljetter till en hockeymatch idag. Vi ska se DIF - Frölunda kl. 16. det blir jag, Ninni, Pelle och Ida. De hade ett erbjudande så man kunde få se den här matchen för 100 kr/vuxenbiljett och barn under 16 år kostar ingenting.
Och ändå bättre - biljetterna gäller nästa söndag på fotbollsmatch. Det gäller att klä sig varmt då - för då blir det fotboll.

Stackars Ninni vet inte vad som väntar henne. Det är bara hon och jag hemma, eftersom Ida har sovit över hos Pelle. Vi ska se på runstenar på vägen till Globen!!!

Om jag har googlat rätt så ska det finnas en vid Salems kyrka och den ska vi besöka.

Runstenar har blivit min nya hobby. Mycket för att jag ju har bestämt mig för att inte bara åka fram och tillbaka till ställen - utan stanna på vägen. Det finns ju inte så mycket att titta på alltid, men runstenar finns det mycket av. Bara i Uppland finns det 1300 stycken! Kanske ska skrämma upp barnen med att nästa sommar så åker vi på runstenssafari på semester.

Ha en bra lördag!