Showing posts with label Hälsans stig. Show all posts
Showing posts with label Hälsans stig. Show all posts

Saturday, September 6, 2008

Hälsans stig Oxelösund

Idag har jag varit i Oxelösund på möte. Efter mötet valde jag att ta en promenad här.

Oxelösund har en egen hälsans stig. Jag lämnade in ett medborgarförslag förut för jag ville vi skulle skaffa oss ett i Gnesta, men det blev för dyrt. Sen visade det sig att man inte längre kunde ha backar pga funktionshindrade och det var också ett hinder.

Nedan tyckte jag var intressant. Det har jag aldrig sett tidigare - stolpe med hundpåsar.

Man kunde möta både hund och räv :-)

Det här är Mulle, Sveriges första lotsbåt.


Hamninloppet.

Wednesday, March 26, 2008

Jag gjorde det - I did it

Jag gick Hälsans stig som var på 10 km. Det gick snabbare än jag trodde. Jag tänkte att om jag går den på 2 timmar så är det bra, men jag gick den på bara 1 timme och 45 minuter.
Efteråt var jag tvungen att titta på kartan för att se om jag verkligen gick rätt väg.

I walked the Hälsans stig that was 10 km. I walked fater than I thought I would. I thought that I would make it in two hours if I walked really fast, but it took me only 1 hour 45 minutes to walk it. Afterwards I had to check the map to see if I really had walked the right path.