Showing posts with label Åbo. Show all posts
Showing posts with label Åbo. Show all posts

Monday, August 13, 2007

Äntligen...

... är jag hemma och har börjat med MS3.
Råkade ut för problem direkt. Det står så här i instruktionerna: om man aldrig har stickat spetsstickning så ska ´man kanske inte börja med denna sjal.
Jag har aldrig stickat spets, så vi får väl se hur det kommer att gå.

Nästa aber: pärlorna. Insåg ganska snart, dvs vid andra pärlan att jag inte har så liten virknål så nu stickar jag utan pärlor.

Och trots att jag tycker att diagrammet är begripligt, så fick jag inte till det. Men någon vänlig själ har gjort skrivna instruktioner och jag följer dessa istället. Är redan på rad 10. Första ledtråden är på 99 varv ;-)

På söndag morgon åker i en liten kryssning till Åbo.